Dear colleagues,

 

I am pleased to announce that nominations for the 2024-2025 cycle of the Emergency Management Exemplary Service Award (EMESA) are now open.

 

The Emergency Management Exemplary Service Award is a prestigious recognition for exceptional service and achievement. This award, a partnership between provincial, territorial and federal governments, recognizes recipients who have achieved excellence in their respective fields.

 

Awards will be granted in five categories: 

    • Resilient Communities;
    • Search and Rescue Volunteers;
    • Search and Rescue Employees;
    • Youth; and
    • Outstanding Contribution to Emergency Management.


Previous award recipients span every province and territory and represent a variety of professions in the emergency management community: from emergency management professionals and volunteers across all levels of government to leaders from Indigenous communities, non-governmental organizations, youth, academia, and associations.

 

For more information about the Award, including details of the various categories, please visit the  Public Safety Canada EMESA website.

 

Provinces and territories are now accepting nominations for the Resilient Communities, Youth, and Outstanding Contribution to Emergency Management categories and are leading separate nomination processes.

 

Provincial and territorial nomination forms can be downloaded on this website Nomination Forms (publicsafety.gc.ca). For information on the selection process in a particular province/territory, please contact your provincial or territorial authorities at Provincial/Territorial Contacts (publicsafety.gc.ca).

 

Public Safety Canada is accepting federal nominations for all categories, and Search and Rescue nominations for all jurisdictions. The federal nomination form is available for download from this site Nomination Forms (publicsafety.gc.ca).

 

All nominations must be submitted by August 1, 2024.

 

For any other questions, please contact emesa-psesc@ps-sp.gc.ca.

 

Thank you.

*****************************************

Chers collègues,

 

J’ai le plaisir d’annoncer que les mises en candidature pour le cycle 2024-2025 du Prix pour services exemplaires en sécurité civile (PSESC) sont maintenant ouvertes.

 

Le prix pour services exemplaires en sécurité civile est une reconnaissance prestigieuse pour des services et des réalisations exceptionnels. Ce prix est un partenariat entre les gouvernements provinciaux, territoriaux et fédéral et reconnaît les lauréats qui ont atteint l’excellence dans leurs domaines respectifs.

 

Les prix seront décernés dans cinq catégories :

    • Communautés résilientes;
    • Volontaires en recherche et sauvetage;
    • Employés en recherche et sauvetage;
    • Jeunes; et
    • Contribution remarquable à la gestion des urgences

 

Les anciens récipiendaires du Prix représentent toutes les provinces et tous les territoires et ainsi qu’une une variété de professions dans la communauté de gestion des urgences, qu’il s’agisse de professionnels et de bénévoles de la gestion des urgences à tous les échelons du gouvernement, de chefs de file des collectivités autochtones, d’organismes non gouvernementaux, de jeunes, de milieux universitaires ou d’associations.

 

Pour d’autres renseignements sur le prix, y compris les détails des différentes catégories, veuillez consulter le site web PSESC de Sécurité publique Canada.

 

Les provinces et les territoires acceptent désormais les candidatures dans les catégories Communautés résilientes, Jeunes et Contribution remarquable à la gestion des urgences, et mènent des processus de mise en candidature distincts.  

 

Les formulaires de mise en candidature provinciaux et territoriaux peuvent être téléchargés sur ce site web Formulaires de mise en candidature (securitepublique.gc.ca). Pour obtenir des informations sur le processus de sélection dans une province ou un territoire particulier, veuillez contacter les autorités provinciales ou territoriales à Personnes-ressources dans les provinces et territoires (securitepublique.gc.ca).

 

Sécurité publique Canada accepte les candidatures fédérales dans toutes les catégories et les candidatures en recherche et sauvetage dans toutes les juridictions. Le formulaire de mise en candidature fédéral peut être téléchargé à partir de ce site Formulaires de mise en candidature (securitepublique.gc.ca).

 

Toutes les candidatures doivent être soumises au plus tard le 1ᵉʳ août 2024.

 

Pour toute question, veuillez envoyer un courriel à emesa-psesc@ps-sp.gc.ca.

 

Je vous remercie.